Okulista dziecięcy

Umów dziecko na wizytę u okulisty dziecięcego w wygodnym dla siebie terminie i lokalizacji.

Okulista dziecięcy to lekarz, którego zadaniem jest diagnoza i leczenie schorzeń narządu wzroku u dzieci i młodzieży. Podstawowa wizyta u okulisty dziecięcego opiera się na badaniach takich jak wady refrakcji, retinopatia wcześniacza, ruchy gałek ocznych, akomodacja, widzenie stereoskopowe, konwergencja, fiksacja, ostrość wzroku, zakres widzenia barw, widzenie przestrzenne. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wdrażane jest odpowiednie leczenie, w wielu przypadkach są to szkła korygujące wadę wzroku u dziecka.

Choroby i objawy diagnozowane przez okulistę dziecięcego:

  • astygmatyzm,
  • choroby nowotworowe,
  • retinopatia wcześniaków – schorzenie siatkówki,
  • krótkowzroczność,
  • niedowidzenie – leniwe oko,
  • inne choroby i zaburzenia związane z narządem wzroku u dzieci i młodzieży.

Kiedy należy umówić dziecko na wizytę do okulisty dziecięcego w enel-med?

Konsultacja z okulistą dziecięcym jest bardzo ważna już od wieku niemowlęcego. Z reguły ma ona charakter profilaktyczny i służy wykluczeniu lub wykryciu wad wrodzonych narządu wzroku u dziecka. Młodzież i starsze dzieci także powinny przechodzić badania np. związane z badaniem bilansowym u dziecka.

Należy udać się z dzieckiem na wizytę kiedy zauważymy niepokojące objawy na przykład:

  • brak uśmiechu w odpowiedzi na uśmiech,
  • brak reakcji na światło,
  • nadwrażliwość na światło,
  • brak lub słaba reakcja na bodźce wzrokowe,
  • tarcie oczu piąstkami u niemowląt,
  • oczopląs,
  • asymetria w wyglądzie oczu,
  • wolny rozwój psychoruchowy niemowląt,
  • czerwone oczy,
  • ropienie oczu,
  • ciągle zamknięte oczy podczas okresów czuwania,
  • częste mrużenie oczu,
  • częste tarcie oczu i bóle głowy,
  • trudności z czytaniem drobnego druku,
  • trzymanie książek blisko oczu,
  • problemy z pisaniem w linii prostej,
  • przekręcanie głowy podczas czytania, pisania, rysowania,
  • pochylanie się nad kartką przy czytaniu, pisaniu i rysowaniu,
  • problem z rozpoznawaniem przedmiotów w słabym oświetleniu,
  • problem z rozpoznawaniem kolorów,
  • niechęć do wysiłku intelektualnego, głównie związanego z czytaniem i pisaniem.